2. COMPARTIMENTUL PROTECȚIA COPILULUI ȘI A FAMILIEI

System Administrator

2. Compartimentul Protecția copilului și a familiei

Personal de execuție:

TULBURE Magdalena-Ramona – inspector
TOMA Ana-Maria – inspector
TRIF Maricica-Sandela – inspector
DOBÂRCEAN Maria-Mihaela – inspector
TOMA Lucia-Mariana - consilier

Program de lucru cu publicul:

Luni – Joi: 08:00 – 16:30
Vineri: 08:00 – 14:00

Date de contact:

Sediul D.A.S., parter, Camera 10, tel: 0254 542668

 

Activitățile desfășurate în cadrul Compartimentului protecția copilului și a familiei sunt destinate protecției și promovãrii drepturilor copilului respectiv activități de prevenire a separãrii copilului de pãrinții sãi, precum și cele menite sã îi sprijine pe aceștia în ceea ce privește creșterea și îngrijirea copiilor, inclusiv servicii de consiliere familialã, organizate în condițiile legii.

Principalele atribuţii:

 a) monitorizeazã și analizeazã situația copiilor din unitatea administrativ-teritorialã, precum și modul de respectare a drepturilor copilului, asigurând centralizarea și sintetizarea datelor și informațiilor relevante, în baza unei fișe de monitorizare aprobate prin ordin al ministrului muncii și justiției sociale;
b) realizeazã activitatea de prevenire a separãrii copilului de familia sa;
c) asigurã consilierea și informarea familiilor cu copii în întreținere asupra drepturilor și obligațiilor acestora, asupra drepturilor copilului și asupra serviciilor disponibile pe plan local;
d) întocmeşte actele necesare în vederea stabilirii măsurii de plasament a copilului în regim de urgenţă, acolo unde situaţia o impune;
e) întocmeşte actele necesare în vederea acordării unei măsuri de protecţie pentru mama şi copilul aflaţi în situaţie de risc (internare într-un centru maternal );
f) urmãrește evoluția dezvoltãrii copilului și modul în care pãrinții acestuia își exercitã drepturile și își îndeplinesc obligațiile cu privire la copilul care a beneficiat de o mãsurã de protecție specialã și a fost reintegrat în familia sa;
g) colaboreazã cu Direcția Generalã de Asistențã Socialã și Protecția Copilului în domeniul protecției copilului și îi transmite acesteia toate datele și informațiile solicitate din acest domeniu;
h) elaboreazã documentația necesarã pentru acordarea serviciilor și/sau beneficiilor sociale (ajutoare financiare excepționale), în condițiile legislației în vigoare, pentru prevenirea separãrii copilului de familia sa;
i) întocmeşte anchete sociale în vederea prevenirii abandonului şcolar, la solicitarea unităţilor de învăţământ;
j) monitorizează situaţia copiilor care beneficiază de serviciile centrelor de zi de pe raza municipiului Petroșani;
k) întocmeşte documentația necesară în vederea delegării autorităţii părinteşti, pentru copiii ai căror părinți (sau părinte unic) urmează să plece la muncă în străinătate, conform prevederilor legale în vigoare;
l) aplicã procedurile de monitorizare a modului de creștere și îngrijire a copilului cu pãrinții plecați la muncã în strãinãtate și a serviciilor de care aceștia pot beneficia, conform prevederilor legale în vigoare;
m) realizeazã obligațiile ce revin autoritãților administrației publice locale, în prevenirea și intervenția în cazurile de copii aflați în situație de risc de pãrãsire sau pãrãsiți în unitãți sanitare, acţionează pentru clarificarea situaţiei copilului, inclusiv pentru înregistrarea naşterii acestuia, în vederea identificării unei soluţii cu caracter permanent pentru protecţia copilului nou născut;
n) întocmește raportul de anchetă psiho-socială cu privire la exercitarea autorității părintești de către unul din părinți și stabilirea domiciliului în cazul proceselor de divorț, confom noului Cod Civil;
o) monitorizează (pentru o perioadă de până la 6 luni) relaţiile personale ale copilului cu părintele pentru care instanţa a dispus stabilirea unui program de vizitare dar care nu este respectat, la solicitarea părintelui nemulţumit;
p) acționeazã pentru clarificarea situației juridice a copilului, inclusiv pentru înregistrarea nașterii acestuia, în vederea identificãrii unei soluții cu caracter permanent pentru protecția copilului;
q) încheie în condițiile legii contracte de parteneriat şi colaborează cu organizaţiile neguvernamentale şi cu reprezentanţii societăţii civile în vederea dezvoltării şi susţinerii măsurilor de protecţie a copilului;
r) în vederea îndeplinirii sarcinilor legale, colaborează cu compartimentele ce oferă asistenţă socială din cadrul Direcției de Asistență Socială, cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Hunedoara, Agenția Județeanã pentru Plãți și Inspecție Socialã  Hunedoara, precum şi cu instituţiile din ţară care pot oferi sprijin logistic sau tehnic în domeniul protecției și ocrotirii drepturilor copilului;
s) întocmește raportul de anchetă psiho-socială cu privire la exercitarea autorității părintești de către unul din părinți și stabilirea domiciliului în cazul proceselor de divorț, confom noului Cod Civil;
ș) monitorizează (pentru o perioadă de până la 6 luni) relaţiile personale ale copilului cu părintele pentru care instanţa a dispus stabilirea unui program de vizitare dar care nu este respectat, la solicitarea părintelui nemulţumit;
t) acționeazã pentru clarificarea situației juridice a copilului, inclusiv pentru înregistrarea nașterii acestuia, în vederea identificãrii unei soluții cu caracter permanent pentru protecția copilului;
ț) încheie în condițiile legii contracte de parteneriat şi colaborează cu organizaţiile neguvernamentale şi cu reprezentanţii societăţii civile în vederea dezvoltării şi susţinerii măsurilor de protecţie a copilului;
u) în vederea îndeplinirii sarcinilor legale, colaborează cu compartimentele ce oferă asistenţă socială din cadrul Direcției de Asistență Socială, cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Hunedoara, Agenția Județeanã pentru Plãți și Inspecție Socialã  Hunedoara., precum şi cu instituţiile din ţară care pot oferi sprijin logistic sau tehnic în domeniul protecției și ocrotirii drepturilor copilului. 


Close Search Window